Het diploma voorbij: breng je skills in kaart, waardeer en valideer ze en vooral gebruik ze!

Het diploma voorbij: breng je skills in kaart, waardeer en valideer ze en vooral gebruik ze!

  • Datum
  • woensdag 12 april 2023 van 16:00 tot 17:30
Terug naar de agenda

Iedereen leert elke dag.

Van de meeste zaken heb je geen bewijs en daardoor kun je al die kennis,kunde en vaardigheden niet formeel gebruiken op je carrierepad. Een diploma is een momentopname, vaak ook al weer een tijd geleden. Maar je gaat verder, je ontwikkelt door, je bent verder. Leeropbrengsten kun je in kaart brengen, waarderen en ook valideren en daarmee kun je aantonen dat je meer bent/kunt/weet dan je diploma doet veronderstellen. Waardeer leeropbrengsten en breng ze zichtbaar in kaart met open badges. Het stimuleert om te ontwikkelen, verhoogt de motivatie tot leren en draagt bij aan een betere matching van skills met werk.

Een win-win situatie: medewerkers zijn gekend, gestimuleerd om te ontwikelen én werkgevers hebben een beter beeld van de talenten van de medewerker. De binding wordt versterkt en er ontstaat een ontwikkelklimaat.

De bijeenkomst wordt gegeven door Pieter van Knippenberg. Pieter heeft ruime ervaring als directeur innovatie in het mbo en vmbo en is eigenaar van uitgeverij 202Publishers uit Witte Paarden. Wat open badges zijn en hoe het waarderen en valideren werkt licht Pieter van Knippenberg toe  zoals beschreven in zijn nieuwe boek 'Het diploma voorbij - ruim baan voor talent'. Hij deed er internationaal onderzoek voor en licht toe met behulp van voorbeelden uit de praktijk.

Kijk voor meer info op zijn LinkedIn-pagina: https://www.linkedin.com/in/pietervknippenberg/

LET OP: als je geen bevestiging hebt ontvangen, dan is er iets mis gegaan met je aanmelding. Volg de instructies bij het aanmelden en check of je de velden goed hebt ingevuld voordat je deze pagina afsluit. Als je in een groene balk de tekst 'De aanmelding wordt verwerkt' ziet, dan is je aanmelding gelukt en ontvang je binnen enkele seconden de bevestiging.